Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Recordar l´escola, transformar l´escola?

Esther Fatsini

  • English

    How to be a teacher is a hardly task with highly complexity. The memories of the past being a pupil, remember and get over previous practices experienced as students generate expectations about the profession and certain imaginary. The memory can lay traps and even serves to objectify experiences, but is an element that subjective reality. What are some of these experiences remembered has been the subject of research study «D�alumnes a mestres. Explorant records escolars de noves generacions de mestres. Una mirada qualitativa i de gènere» exploratory and descriptive, based on content analysis of autobiographical texts produced in the initial training , the first year of studies. Information has worked with the qualitative analysis program Atlas.ti. The communication presents some conclusions in one hand, on certain open accepted arguments, but on the other hand, on unrecognized implicit or hidden ideas, that shape their ability to transform the school model for the future.

  • català

    Aprendre a ser docent és una tasca d�alta complexitat. El record i l�oblit de les pràctiques prèvies viscudes, com a alumnes, els generen unes expectatives i imaginaris sobre la professió. La memòria pot posar trampes al record i malgrat que serveix per objectivar les vivències, és un element que subjectiva la realitat. Existeix un llast que roman d�aquestes experiències que ha estat l�objecte d�estudi de la investigació «D�alumnes a mestres. Explorant records escolars de noves generacions de mestres. Una mirada qualitativa i de gènere», exploratòria i descriptiva, basada en l�anàlisi de contingut de textos autobiogràfics elaborats en la formació inicial, el primer any d�estudis. La informació s�ha treballat amb el programa d�anàlisi qualitativa Atlas.ti. La comunicació presenta algunes conclusions relatives a certs explícits manifestos, però també implícits no reconeguts, que modelen la capacitat de transformació del model d�escola de futur que exigeixen els nous reptes de l�educació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus