Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estratégies pedagògiques i activitat física, un estudi amb adults per incentivar hàbits de vida saludable

  • Autores: Sílvia Puigarnau, Oleguer Camerino Foguet, Raúl Hileno González, Marta Castañer Balcells
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 49, 2015, págs. 187-197
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • La pràctica d’activitat física s’ha convertit en una de les eines per a la millora del benestar, per la qual cosa, és cabdal utilitzar estratègies pedagògiques participatives per al seu ensenyament. L’objectiu d’aquest article és constatar l’eficàcia d’aquestes estratègies sobre la motivació i la satisfacció d’un programa d’activitat física, de sis mesos de durada. Els participants s´han dividit en dos grups: un dirigit per educadors, que apliquen estratègies de motivació autodeterminada, i l’altre no dirigit amb accés lliure a l’instal•lació esportiva. Al llarg del programa pretenem valorar els estats de motivació i de satisfacció entre ambdós grups i per això hem utilitzat una combinació de qüestionaris validats i administrats en diferents moments dins d’un disseny d’estudi de casos de seguiment longitudinal. Les anàlisis estadístiques descriptiva i de correlació indiquen que hi ha hagut un increment significatiu en el grup dirigit per educadors dels estats de motivació més autodeterminats (intrínsecs i integrats). Aquests resultats ens porten a defensar recomanacions pedagògiques per aplicar estratègies efectives que optimitzaran la intervenció dels professionals de l’activitat física.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno