Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Participación familiar en el entorno escolar a través de las AMIPA

  • Autores: Tatiana Casado de Staritzky, María Rosa Galiano Ceped
  • Localización: Educació i cultura: Revista mallorquina de pedagogia, ISSN 0212-3169, Nº 25, 2014-2015, págs. 227-241
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Family involvement in school through parent-teacher associations (AMIPA)
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En la societat actual, tant la família com l’escola han evolucionat cap a nous models i estructures que posen de manifest la necessitat de revisar i redimensionar els estils de relació que s’estableixen entre elles. Una de les vies d’aquesta relació està constituïda per les associacions de pares i mares d’alumnat (AMIPA ). Aquest article s’aproxima a aquesta forma de participació familiar a la realitat escolar. Primer, descriu què és una AMIPA, els canals de participació en els òrgans de govern de l’escola, les activitats que genera i el finançament públic a què pot optar. Segon, revisa les dificultats de relació família -escola recolzant-se en articles d’investigació publicats en els últims anys. Tercer, descriu diverses experiències positives de nous models de relació i projectes basats en la cooperació entre entitats duts a terme a les Illes Balears. També realitza una revisió sobre les escoles de formació per a pares i mares, així com la importància de la creació d’un clima que afavoreixi la comunicació entre els agents implicats en la tasca educativa. I, finalment, a manera de conclusió, realitza algunes propostes de millora de la participació de la família en els centres escolar.

    • English

      In today’s society, both the family and the school have evolved into new patterns and structures that highlight the need to examine and remodel the types of relationships established between them. One of the channels for this relationship is constituted by the parent-teacher association (AMIPA). The present essay approaches this way of family participation in the school reality. Firstly, it describes what an AMIPA is; it also explains the channels of participation in the government agencies of the school, the activities it generates and state funding to which it can apply for. Secondly, it revises the difficulties of family-school relationship, relying on research papers that have been published in recent years. Thirdly, this essay describes several positive experiences of new relationship models and projects based on cooperation between entities carried out in IllesBalears. It also makes a revision of training schools for parents, as well as the importance of creating an atmosphere to promote communication among implicated agents in the educational task. And finally, as a conclusion, this essay also puts forward some proposals to improve the family participation in the school.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno