Camilo Blajaquis (actually, César González) makes his collection of poems The Revenge of the Lamb tied, the testimony of an experience: the beauty and salvation in the discovery of his profound freedom. This revelation is accompanied by other also linked to desire, as intuition of the absolute and the confirmation of the presence in the absence of the divino.Por other side and in what referential built by the text, according to Ricoeur’s “Thing of the text “, a questioner universe puts us ethically deal with situations of confinement and debates of our society on security and justice is opened.
Camilo Blajaquis (en realidad, César González) deja en su conjunto de poemas La venganza del cordero atado el testimonio de una experiencia: la de la belleza como salvación en el descubrimiento de su libertad profunda. Esta revelación está acompañada de otras también ligadas al deseo, como la intuición de lo absoluto y la constatación de la presencia en la ausencia de lo divino.Por otro lado y en cuanto a lo referencial construido por el texto, según Ricoeur la “cosa del texto”, se abre un universo interpelante que nos coloca éticamente frente a las situaciones de encierro y los debates de nuestra sociedad sobre la seguridad y la justicia.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados