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Resumen de National culture and privatization: : The relationship between collectivism and residual state ownership

Narjess Boubakri, Omrane Guedhami, Chuck C. Y. Kwok, Walid Saffar

  • español

    Usando una gran base de datos recolectada a mano de 605 empresas privatizadas en 48 países, examinamos la relación entre la medida de colectivismo en la cultura y la propiedad estatal residual en las empresas privatizadas. Encontramos que el papel continúo del gobierno en las empresas privatizadas se relaciona positivamente con el colectivismo. Este resultado es robusto a la utilización de medidas alternativas de colectivismo y control estatal, y también cuando direccionar la endogeneidad del colectivismo. Finalmente examinamos los resultados económicos de cultura al nivel de la empresa enfocándonos principalmente en rendimiento, eficiencia, asumir riesgos, y medidas de valoración. Reportamos que empresas privatizadas con un alto residual de propiedad estatal muestran menor rendimiento, valoración, eficiencia y toma de riesgos en sociedades colectivistas. Nuestros resultados sugieren que las instituciones formales no son, como es sostenido por estudios anteriores, la limitación principal/exclusiva de la reforma de privatización.

  • English

    Using a large hand-collected database of 605 privatized firms from 48 countries, we examine the relationship between the collectivism measure of culture and residual state ownership in privatized firms. We find that the continued role of government in privatized firms is positively related to collectivism. This result is robust to using alternative measures of collectivism and government control, as well as when we address the endogeneity of collectivism. Finally, we examine the economic outcomes of culture at the firm level, focusing primarily on performance, efficiency, risk-taking, and valuation measures. We report that privatized firms with high residual state ownership exhibit lower performance, valuation, efficiency, and risk-taking in collectivist societies. Our results suggest that formal institutions are not, as sustained by previous studies, the main/exclusive constraints on the privatization reform.


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