Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estrategias de (des)cortesía en redes sociales: análisis comparativo de facebook y twitter

  • Autores: Julia Vivas Márquez, Susana Ridao Rodrigo
  • Localización: Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 27, 2015, págs. 73-87
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L�objectiu d�aquesta investigació és indagar en la (des)cortesia present a dues xarxes socials molt populars a Espanya com són Facebook i Twitter, mitjançant un estudi comparatiu tant quantitatiu com qualitatiu. Per això, s�analitzen els comentaris formulats en una publicació que conté exactament el mateix text que ha estat escrit pel mateix periodista, per un costat, en el seu perfil de Facebook, i, per l�altre, al de Twitter. Com a conclusió, destaca l�elevat ús de la descortesia en ambdues xarxes socials; més concretament, sumant les categories discursives de descortesia descarnada i negativa, a Facebook arriben al 70,66% del corpus i a Twitter al 60,66%, i a això s�hi ha d�afegir que a Facebook el discurs és bastant més ofensiu

    • English

      The aim of this paper is to analyze the (im)politeness present in two popular social networks in Spain, namely Facebook and Twitter, using both quantitative and qualitative comparative studies. To do this, comments made to a publication that contains exactly the same text that was written by the same journalist are analyzed, firstly, on his Facebook profile, and, secondly, on his Twitter profile. In conclusion, a wide use of impoliteness in both social networks has been observed; more specifically, the discursive categories of impoliteness reach 70.66% of the corpus on Facebook, and 60.66% on Twitter, and the discourse on Facebook is generally found to be rather more offensive


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno