Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estudi de cas sobre el tractament integrat del verb en una aula d’educació secundària

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 8, Nº. 4, 2015 (Ejemplar dedicado a: November/December 2015), págs. 43-61
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este estudio parte de la tesis de que es positivo realizar un tratamiento integrado en la enseñanza de lenguas, pero es necesario ver hasta qué punto esta afirmación ha tenido una incidencia sobre la práctica docente diaria. El objetivo de este estudio es ayudar a encontrar una respuesta a través de un análisis comparativo sobre la enseñanza del verbo en lengua catalana y en lengua castellana en una aula de secundaria obligatoria. El estudio comprobará que en el aula analizada no se lleva a cabo un tratamiento integrado de ambas lenguas durante el proceso de enseñanza y aprendizaje del verbo. En consecuencia, los resultados de esta breve investigación evidencian de manera clara la necesidad imperante de establecer vínculos profundos entre la investigación en didáctica de la lengua y la práctica docente ejecutada en las aulas. 

    • català

      Aquesta investigació parteix de la tesi que és positiu dur a terme un tractament integrat en l’ensenyament de llengües, però cal veure fins a quin punt aquesta afirmació ha tingut una incidència sobre la pràctica docent diària. L’objectiu d’aquest estudi és ajudar a trobar-hi una resposta a través d’una anàlisi comparativa sobre l’ensenyament del verb en llengua catalana i en llengua castellana en una aula de secundària obligatòria. L’estudi comprovarà que a l’aula analitzada no es porta a terme un tractament integrat de les llengües durant el procés d’ensenyament i aprenentatge del verb. Conseqüentment, els resultats d’aquesta breu investigació evidencien de manera clara la necessitat imperant d’establir vincles profunds entre la recerca en didàctica de la llengua i la pràctica docent executada a les aules.

    • English

      This paper is based on the assumption that it is positive to teach languages in an integrated way. Nevertheless, we must find out to what an extent this statement has an incidence on the daily practice of teachers. The main goal of this research is to find an answer to this question by means of a comparative analysis about the way Catalan and Spanish verbs are taught in secondary school. This study will verify that there is no integrated teaching of those languages whenever verbs are taught as a grammatical concept. Consequently, the results of this short research will show that it is really necessary to build strong links between the research in both languages teaching and actual teaching practices which take place at the classroom.

    • français

      Aquest estudi parteix de la tesi que és positiu fer un tractament integrat en l'ensenyament de llengües, però cal veure fins a quin punt aquesta afirmació ha tingut una incidència sobre la pràctica docent diària. L'objectiu d'aquest estudi és ajudar a trobar una resposta a través d'una anàlisi comparativa sobre l'ensenyament del verb en llengua catalana i en llengua castellana en una aula de secundària obligatòria. L'estudi comprovarà que a l'aula analitzada no es porta a terme un tractament integrat de les dues llengües durant el procés d'ensenyament i aprenentatge del verb. En conseqüència, els resultats d'aquesta breu investigació evidencien de manera clara la necessitat imperant d'establir vincles profunds entre la recerca en didàctica de la llengua i la pràctica docent executada a les aules.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno