Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Ensenyament de l'adjectiu a l'escola secundària

    1. [1] IFDC San Luis (Argentina)
  • Localización: Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, ISSN 1133-9845, Nº. 67, 2015, págs. 49-54
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Malgrat que, a les darreres dècades, l’adjectiu ha estat objecte d’estudi de la gramàtica, les aportacions emanades de la investigació no han impactat en la transposició didàctica que es du a terme a l’escola secundària. Encara es continua ensenyant com ho proposava la gramàtica tradicional en un sentit ampli, incorporant determinants i quantificadors dintre d’aquesta classe.

      En l’abordatge d’aquesta categoria, se sol fer un retall que consisteix a considerar els adjectius com a qualitats que modifiquen un substantiu. Això implica no tenir en compte la capacitat de predicar, aportant al substantiu significats variats i la particularitat dels relacionals.

      El present treball conté algunes reflexions respecte a l’ensenyament de l’adjectiu en el nivell mitjà i inclou propostes didàctiques per tractar-lo com a classe de paraula i com a recurs que produeix determinats efectes de sentit en textos de gèneres discursius diferents.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno