William Moreno Gómez, Sandra Maryory Pulido Quintero, Néstor Guillermo Díaz Jiménez, Alejandro Vásquez Bernal, Alejandro López Rodríguez
metodológico que hace un grupo de investigadores al realizar una etnografía sobre una Buena Práctica referenciable en procesos de educación del cuerpo en Colombia en el marco del proyecto internacional "Documentação, sistematização e interpretação de boas praticas pedagogicas nos processos de educação do corpo na escola". Laelección del enfoque investigativo, la búsqueda de una práctica generalizadora, la definición del objeto de investigación, los niveles de análisis y la configuración de una narración etnográfica, componen un plano investigativo hecho relato con el propósito de poner en conocimiento los aprendizajes, las reflexiones y las regularidadesresultantes desde el desarrollo mismo de la investigación. Este producto escritural aporta elementos contextualizadores en el campo de laetnografía escolar.
This text presents an appropriation of the methodology that a group of researchers used for conducting the ethnography of a Best Practice referenced in educational processes of the body in Colombia under the international project called "Documents, systematization and interpretation of best teaching practices in the education process of the body in school". The choice of this research approach, the search for a generalizing practice, the definition of the research object, the levels of analysis and triangulation, and the configuration of a narrative ethnographic made up a story level, in order to inform the learningprocesses, the reflections and regularities resulting from the actual conduct of research. The resulting product provides, as referenced experience, considerable contextualizing elements in the field of school ethnography.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados