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Resumen de Diagnosing the EAP needs of Turkish medical students: A longitudinal critical needs analysis

Neslihan Önder

  • español

    El propósito de este estudio es diagnosticar las necesidades de inglés para fines académicos (IFA) de los estudiantes de medicina turcos en relación al inglés médico. Se empleó un análisis continuo de necesidades fundamentales para identificar las necesidades. Los datos fueron obtenidos de estudiantes de medicinas y especialistas del campo de la medicina. Para obtener una imagen válida y fiable de las necesidades de los estudiantes de medicina, se usaron tres tipos de instrumentos diferentes de colección de datos: métodos etnográficos, incluyendo observación dentro de las aulas y diarios reflexivos, así como un cuestionario y una entrevista. Se debe destacar que el cuestionario se diseñó a partir de redacciones de los estudiantes de medicina en el contexto del estudio, así que las preguntas se basan en los enunciados de los mismos estudiantes. Los resultados son el resultado de triangular los datos y un método para garantizar la fiabilidad y validez de los resultados. Un total de 525 personas participaron en el estudio, 186 participantes en un estudio piloto y 339 participantes en el estudio principal. Los resultados revelaron las expectativas que tenían los estudiantes de medicina de los instructores de inglés para fines específicos (IFE), las deficiencias y problemas de los estudiantes y los métodos y estrategias que usan para aprender inglés médico. El análisis de los datos de las entrevistas abordó la pregunta de si los estudiantes pueden ser una fuente fiable a la que consultar acerca de las necesidades docentes en la educación superior. El procedimiento seguido aquí puede reproducirse en otras aulas convencionales

  • English

    This study uses a longitudinal critical needs analysis to diagnose the English for academic purposes (EAP) needs of Turkish medical students seeking proficiency in medical English and contribute to needs analysis methodology. The data were collected from medical students and specialists. To obtain valid and reliable information about medical students’ needs, five types of instruments were used:

    ethnographic methods, including sustained observation and participation in a research setting; reflective journals; and a questionnaire and in-depth interview.

    The questionnaire design was based on essays collected from the students during their study, and the items were constructed from the students’ own words. To the best of my knowledge, this study is the first attempt in the literature to triangulate both methods and data with a focus on critical pedagogy to diagnose EAP needs. The findings are the result of the triangulation of data and methodology to ensure the reliability and validity of the findings. A total of 525 subjects participated in the research (186 participants in the pilot study and 339 participants in the main study). The findings revealed medical students’ expectations of their English for specific purposes (ESP) instructor, students’ shortcomings, and the problems and strategies they use while learning medical English. The interview data analysis sought to determine whether higher education students can be a reliable source to consult for their own educational needs in higher education. The methodology followed here can be replicated in other mainstream classrooms


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