Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Los contextos y sus aprendizajes

  • Autores: José Luis Rodríguez Illera
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 48, 2015, págs. 287-304
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Els contextos en els que es dóna l’aprenentatge són variats i han estat objecte de vàries classificacions, de vegades contradictòries. L’article revisa algunes d’elles i proposa noves línies per repensar els contextos en una societat canviant. Així, l’aprenentatge només ha estat ben definit en els contextos més institucionalitzats (escolars i no formals), i poc en el que succeeix en la vida quotidiana o en el món laboral. Per a això, s’ha analitzat el concepte d’habitus, introduït per Pierre Bordieu, com una idea heurística per comprendre millor les formes d’actuació, o pràctica, com a resultat de l’aprenentatge però també com a possibilitat d’altres nous. A més, es proposa incloure una visió personal sobre les transicions entre contextos, quelcom que succeeix constantment en la societat digital, i entre diferents moments vitals. Finalment, alguns trets claus dels contextos d’aprenentatge són analitzats.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno