Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El Consumidor i la innovació alimentària: noves necessitats, nous productes i nous públics objectiu

  • Autores: José Luis Nueno
  • Localización: TECA: Tecnologia i Ciència dels Aliments, ISSN-e 1137-7976, Nº. 10 (desembre 2006), 2006, págs. 38-41
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Els fets que en alimentació allò que és saludable es ven, i que augmenta la població autòctona o immigrant a Catalunya, són bones perspectives per a l'oferta alimentària que cal saber adaptar a la demanda. Segons estudis demogràfics els grups que estiren majoritàriament de la demanda alimentària i marquen les expectatives dels consumidors són les parelles amb fills mitjans i grans, i la gent gran. L'accés de la dona al treball remunerat és la causa d'un augment en el poder adquisitiu de la família, però es redueix el temps per comprar i per cuinar, per la qual cosa augmenta la demanda de productes preparats i precuinats. D'altra banda, l'augment de poder adquisitiu es desvia cap a necessitats menys bàsiques, i l'alimentació perd pes en la despesa familiar. L'interès per la salut i la seva relació amb l'alimentació orienten la innovació en l'oferta alimentària, que, gràcies als progressos científics en les ciències de la salut i la tecnologia industrial, és notablement competitiva universalment. El consumidor compra els aliments pel que veu o percep i poc entén de les innovacions i dels tecnicismes industrials. Les empreses poden orientar la seva oferta segons el que demana el consumidor o segons l'estudi de les tendències de consum o identificant solucions a problemes futurs. L'estratègia del productor dels aliments passa per buscar la complicitat amb el distribuïdor per arribar al consumidor final. La qualitat dels aliments no es limita a la reglamentació tecnicosanitària, i s'estén a les bondats de les pràctiques industrials, a més a més de la informació i recomanació per al consumidor i al detallista. El consumidor demana qualitat i seguretat en els aspectes sanitaris i nutricionals dels aliments que li ofereixen. Aquests són dos aspectes importants que han de quedar garantits en tota la cadena alimentària.

    • English

      Identification of several typologies of consumer as well as food and beverage mass market targets is discussed. The consumer concept for decision making on food should not be analysed only on legal or industrial aspects but on the targeted consumer perceptions. Food quality is not restricted to technical and sanitary regulations, but should be stretched to industrial performance as well as consumer and retailer information and recommendation, bearing in mind that quality and safety should mandatory.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno