Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La investigación sobre escritura académica en los procesos de enseñanza-aprendizaje en la universidad española

  • Autores: Montserrat Castelló Badia
  • Localización: Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 27, Nº 3, 2015 (Ejemplar dedicado a: Escribir en la universidad. La perspectiva de los protagonistas: estudiantes y profesores), págs. 471-476
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • español

      shortly

    • English

      This introductory article of the special issue has a threefold aim. First, it presents the objectives and background of the Research Network on Academic Writing in Teaching and Learning Processes (Red para la Investigación de la Escritura Académica en los procesos de Enseñanza y Aprendizaje; RIEA-EA); secondly, it points out the more urgent challenges that research on academic writing is currently facing at Spanish universities. These challenges are the underpinning of the studies presented in this special issue, which focus on faculty and student representations about the characteristics and role of writing within teaching and learning processes. Finally, it explains the organisation and characteristics of the articles included in this special issue


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno