Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de L’aprenentatge dels recursos didàctics del segle XXI: l’art contemporani

Mireia Gonell Gómez, Àngel R. García Bellés

  • Aquest treball es contextualitza en la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida, en el marc d’un Programa d’intercanvi SICUE amb la Universitat Jaume I de Castelló de dos alumnes del Grau en Educació Primària. El marc del treball és l’assignatura «Pràctiques II», matèria de tercer curs del grau. L’objecte d’aquest estudi és analitzar el procés de generació de coneixement i aprenentatge mitjançant el treball a partir d’una obra d’art. Aquest procés comença amb la visita d’una exposició d’un Centre d’Art Contemporani de la ciutat de Lleida, on l’alumnat d’educació primària observa i gaudeix de l’obra. El treball posterior es realitza a l’escola, on aquestos es reuneixen setmanalment en grups d’internivells. Aquest és un espai on diferents grups heterogenis treballen de manera transdiciplinar. Per tant, totes les àrees del currículum tenen cabuda sense perdre de vista la pròpia llengua. Cada grup d'alumnes segueix el seu propi camí d’aprenentatge, però el coneixement es crea a partir del punt de partida comú: una obra d’art. El caràcter innovador d’aquest treball es basa en compartir amb la comunitat educativa l’aprenentatge, com a futurs docents, d’una metodologia basada en l’ensenyament, l’aprenentatge i la comunicació a través de l’art contemporani. Les seves bondats són degudes a la seva transversalitat, que permet el desenvolupament de competències necessàries per accedir al currículum.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus