Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Paradoxes i argumentació: de la retòrica als refinaments de la matemàtica

    1. [1] filofolgía
  • Localización: Mètode: Revista de difusió de la investigació, ISSN 1133-3987, Nº. 86, 2015 (Ejemplar dedicado a: Paraula de Ciència : La retòrica de la comunicació científica), págs. 38-45
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Les paradoxes –i els problemes que aquestes susciten a la lògica– poden rastrejar-se, com a objecte de reflexió, des dels sofistes fins als matemàtics i filòsofs del llenguatge contemporanis, passant per Aristòtil, Abel o Russell, mentre l’àlgebra retòrica es convertia en àlgebra sincopada i finalment en àlgebra simbòlica. La paradoxa pot ser vista com un entrebanc que impedeix el raonament asèptic, però també com un estímul provocador per a la imaginació i per a la praxi argumentativa o persuasiva, un recurs retòric que ha mobilitzat al llarg de la història les energies del pensament rigorós a fi d’evitar el «contraban» de les fal·làcies en els discursos de tota mena. Un repte, doncs, que suscita la creativitat en l’àmbit d’una cultura deutora de la tradició retòrica.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno