Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in the EFL Classroom: A Case Study

    1. [1] Universidad Nacional de Educación a Distancia

      Universidad Nacional de Educación a Distancia

      Madrid, España

  • Localización: Innovaciones educativas, ISSN-e 2215-4132, ISSN 1022-9825, Vol. 13, Nº. 18, 2011 (Ejemplar dedicado a: Escenarios de aprendizaje, espacios de innovación), págs. 23-33
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • This case study reflects upon the experience of implementing a plan for a student with attention-deficit hyperactivity disorder attending a high school within an EFL environment in Costa Rica. The plan consisted of a set of four observations and four work sessions. In addition, the study reports on the strategies and techniques used with the student and the teacher in order to improve the student’s performance in the class. The results and the analysis of the case study are also discussed. One of the main findings is that this disorder can be effectively treated.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno