Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The Status, Roles and Challenges of Teaching English Language in Ethiopia Context: the case of Selected Primary and Secondary Schools in Hawassa University Technology Village Area

Mebratu Mulatu Bachore

  • español

    El principal objetivo del estudio fue determinar el estatus, roles y desafíos de la enseñanza del Inglés en el contexto de Etiopía particularmente en escuelas primarias y secundarias seleccionadas en la Universidad de Tecnología Hawassa Village Area.

    Los participantes fueron estudiantes y profesores de Inglés y ciencias naturales y administradores de la escuela. Los instrumentos de investigación utilizados para recopilar datos fueron el cuestionario y la entrevista. Según los resultados del estudio, hubo serios problemas de competencia lingüística en Inglés en los profesores de inglés y de otras asignaturas, y en estudiantes. Los problemas iban desde su capacidad en el idioma hasta lo que desde su punto de vista estaban compartiendo con sus estudiantes. Los resultados mostraron que los profesores de otras asignaturas ignoran las necesidades lingüísticas de los estudiantes en los cursos de contenido debido a la prisa para cubrir el programa de estudios. Cuando se descubrió la raíz del problema, hay varios factores que contribuyen, como las escasa capacidad de creación de actividades, y la falta de disponibilidad de oportunidades para usar el lenguaje. Por lo tanto, los profesores de inglés y otras asignaturas deben entender la necesidad del idioma y los desafíos de cara a los alumnos, y emplear diferentes técnicas y estrategias para mitigar los problemas.

  • English

    The main objectives of the study was to determine the status, roles and challenges of teaching English Language in Ethiopia Context, particularly in Selected Primary and Secondary Schools in Hawassa University Technology Village Area. The participants were English language and natural science teachers, students and school administrators. From Each secondary school, two, ten and two teachers, students and school administrators were selected respectively through random sampling. As a whole, 14 teachers, 46 students and 14 school administrators involved in the study. The research instruments employed to collect data were the questionnaire and interview. According to the results of the study, there were serious English language proficiency problems in the English teachers, students and teachers of other subjects in the area. The problems ranged from their ability of English language to their view which they were sharing to their students regarding the language. Similarly, results showed that teachers of other subjects ignore the language needs of students in content courses whenever they want to rush to cover the syllabus. When the root of the problems was discovered, there are various contributing factors such as poor capacity building activities, unavailability of opportunities to use the language except the English class. Hence, English language and other subject teachers should understand the learners’ need of English language and the challenges the face, and employ different techniques and strategies to alleviate the problems.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus