Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Prosa de ficció i educació literària: notes sobre un desencontre

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Quaderns de filologia. Estudis literaris, ISSN 1135-4178, Nº 18, 2013 (Ejemplar dedicado a: EL RELAT: LITERATURA, LECTURA I ESCRIPTURA), págs. 33-44
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      En aquest article ens proposem explicar per què la ficció en prosa ha tardat a introduir-se en les classes de literatura; els diferents gèneres que han estat tractats, especialment la novel·la realista; les reticències amb les quals han acollit aquesta novel·la, i les dificultats que s’hi ha trobat una vegada incorporades. Pretenem que aquest estudi aporte pautes per trobar noves aplicacions de la prosa de ficció en l’ensenyament de la literatura a la secundària.

    • català

      En aquest article ens proposem explicar per què la ficció en prosa ha tardat a introduir-se en les classes de literatura; els diferents gèneres que han estat tractats, especialment la novel·la realista; les reticències amb les quals han acollit aquesta novel·la, i les dificultats que s’hi ha trobat una vegada incorporades. Pretenem que aquest estudi aporte pautes per trobar noves aplicacions de la prosa de ficció en l’ensenyament de la literatura a la secundària.

    • English

      In this article we explain why prose fiction has lasted so much in being introduced in literature classes; the diferent genres that have been studied, especially realist novel; the reluctance with which novels have been received and the problems found once they have been accepted. We pretend with this work to give hints for new uses of prose fiction in the classes of literature in secondary education.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno