Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Evaluación de la creación de una página web de seis recursos educativos abiertos como herramienta que facilite el aprendizaje del idioma inglés en Educación Superior

  • Autores: Lissette García Cardona, Ana María Mendoza Batista, María Yanet Giraldo Gallego
  • Localización: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, ISSN-e 1989-0397, Vol. 7, Nº. 3, 2014, págs. 113-126
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Es licenciada en Humanidades Área de especialización en Literatura egresada de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Iztapalapa. Realizó su Especialización como docente de inglés en el Anglo de Cultura A,C. Fue maestra de Intercambio en Carolina del Norte por seis años dando clases de inglés y español como segunda lengua. Retoma la especialidad de la enseñanza como segunda lengua en el curso de Formación de Profesores del Centro de Estudios de Lenguas Extranjeras de la Universidad Nacional Autónoma de México. Actualmente labora como docente en el Colegio de Ciencias y Humanidades plantel Sur, la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales de la Universidad Nacional Autónoma de México y la Universidad Metropolitana plantel Iztapalapa. Cursa el quinto semestre de la maestría en Tecnología Educativa en el Tecnológico de Monterrey.

    • English

      Open Educational Resources nowadays have an important role in the process of Teaching as a second language. They are free tools offered for teachers to increase the classes´ quality and for students to have academic progress in order they learn in an easy and fun way. The digital world in which we live now, with students known as digital natives, demands to the teachers (digital immigrants) an important effort and involves a constant training for the current requirements. The objective of this article is to present a research project about the creation and evaluation of a Web Page that has six open educational resources; all of them focused on being an important instrument for the English language teaching. To evaluate the research project it was used the qualitative method and the case study method, through the use of different instruments, mainly surveys, for teachers of the English language from four different universities of Mexico and Colombia and experts related to the field of higher education and in computer science that work in those universities. As a conclusion, through the instruments used to evaluate the web page, there were found positive results and in most of the cases the resources that the web page had contributed in the English language teaching process, and consequently, in the learning of the students.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno