El dinamisme i la interrelació entre ciència, tecnologia i societat produeixen canvis econòmics, polítics i culturals. En aquest sentit, els sistemes educatius de tot el món es troben davant d’un repte nou que és utilitzar les noves TIC per proveir als seus alumnes de les eines i els coneixements necessaris per al segle xxi. Es presenta un estudi de cas que té per objectiu conéixer el perfil digital del professorat de l’Institut d’Educació Secundària Macià Abela de Crevillent (el Baix Vinalopó), així com estudiar les percepcions i les actituds sobre l’ús de les TIC en activitats d’aprenentatge. Han estat analitzades dades qualitatives i quantitatives procedents de diversos mètodes de recollida de dades. En total han participat 46 docents d’un total de 71. Segons el nivell de coneixement TIC i la competència digital s’hi han establit quatre perfils digitals: nul, bàsic, avançat i expert en TIC. El percentatge més alt de professorat es troba en les categories intermèdies. La categoria del perfil digital del professorat es relaciona de forma significativa amb l’ús de les TIC en la pràctica educativa i amb les necessitats en la formació digital.
The relationship between science, technology and society brings changes in economy, politics and culture. Therefore education systems around the world are facing a new challenge: how to use Information and Comunication Tecnology (ICT) to provide students tools and knowledge necessary for the twenty-first century. This paper presents the study of digital profile of teachers of the Institut d’Educació Secundària Macià Abela from Crevillent (Baix Vinalopó) and also we have studied the perceptions and attitudes about the use of Idata from various data collection methods. 46 teachers participated in a total of 71. According to the knowledge level and competence of ICT we have been set four digital profiles: no knowledge, basic, advanced and expert in ICT. The highest percentage of teachers is in the intermediate categories. The category of digital profile of teachers is significantly related to the use of IT in educational practice and training needs in digital.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados