Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El valencià a la xarxa: l'ús que en fan els jovens estudiants valencians

  • Autores: Gloria Escrivá Malonda, Manuel Martí Vilar, Marc Antoni Adell Cueva
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 15, Nº. 2, 2013-2014 (Ejemplar dedicado a: Monogràfic: Jove), págs. 237-251
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The valencian language on the internet: how the youth valencian students uses it
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Hem investigat una mostra poblacional de jóvens estudiants universitaris valencians, envers l'ús que fan de la xarxa i la presencia de la llengua propia en aquella recerca, en el context dels altres àmbits relacionals –estudi, carrer, oci, amics, ocupació, administració, comer;, cinema, televisió, videocon- soles...-. Així com mitjan;ant instruments tals com la telefonia mobil o la tecnologia avan;ada.També hem analitzat la component afectiva que acom- panya a l'ús de la llengua i apareixen, com a ambits afavoridors, la família i la parella També hem esbrinat el grau de motivació i implicació envers el va- lencià i els estereotips d’introversió i extraversió que presenten els parlants. Pel que fa a l'ús d'internet, hem detectat l’edat primerenca –abans dels cinc anys– en els usuaris ara estudiants universitaris, situant-se el punt de més freqüència en l’accés entre 11 i 15 anys. Així com les hores dedicades dià- riament –d’una a tres hores. També hem esbrinat la temàtica més recercada que ha estat l'estudi i la recerca d'informació. Altrament la component lúdica presenta una forta motivació a l’hora de la recerca internauta.

    • English

      We have tested the population of university students about the usage they make of the internet and the usage of self language in the context of relational areas –studies, street, leisure, friends, job, administration, market, cinema, TV, videogames...– as well as by the usage of instruments like mobile phones or advanced technology. Likewise we have analyzed the affective component of the usage of the valencian language and areas that infiuence the usage of the language are the family and the partner. We have also measured the degree of motivation and implication of the usage of the valencian language and the stereotypes of introversion and extraversion of the users. In relation to the usage of the internet we have detected the early ages –before 5 years old– in which the currently university students started to use the internet, be- ing the point of higher frequency between 11 and 15 years old. Moreover, the daily hours dedicated to the internet are around 1 to 3 hours. We have also studied the most researched information, this is, studying and searching for information. Besides, the leisure component also displays a big motivation in the use of the internet.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno