Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Los workshops de geometría en CAD 3D y prefabricación digital como estrategia docente en la enseanza de la geometría para la arquitectura

  • Autores: Andrés Martín-Pastor, Roberto Narváez Rodríguez, Jorge Torres Holguín, Jorge Alberto Galindo Díaz
  • Localización: SIGRADI 2014. Design in freedom: [actas del ] XVIII Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital. 12, 13 y 14 de noviembre de 2014. Universidad de la República (Uruguay), Facultad de Arquitectura ; edición general Fernando García Amen] / Fernando García Amen (ed. lit.), 2014, ISBN 978-9974-99-655-7, págs. 211-214
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • This paper shows the approaches and results of an innovation teaching project carried out in the University of Seville and the National University of Colombia. The purpose is to teach architectural geometry within collaborative teams of professors and groups of 25 students.

      Through a guided exercise, students work on the relationship between geometry and all the phases of the typical architectural process, applying geometry to solve real problems. It begins with the ideation, digital construction and resolution of construction, to conclude with the physical execution of the project.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno