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Movemento feminista e educación en Galiza: 1970-1190

  • Autores: Mariam Mariño Costales
  • Localización: Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, ISSN-e 2659-9589, ISSN 1138-5863, Nº 17, 2013, págs. 37-53
  • Idioma: gallego
  • Títulos paralelos:
    • Movimiento feminista y educación en Galicia: 1970-1990
    • Movimento feminista e educação na Galiza: 1970-1990
    • The Feminist Movement and Education in Galicia: 1970-1990
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Con el objetivo de contribuir a la reflexión sobre los espacios y ámbitos de relaciones sociales vinculados con la educación y las lógicas destinadas a la transformación de modelos y contenidos relacionados con el aprendizaje, en este artículo se toma como eje de análisis a red de relaciones generada por la actividad de organizaciones feministas en Galicia desde 1970 hasta 1990. Según la hipótesis manejada aquí, en la citada red se articulan críticas, propuestas y estrategias de lucha que insisten de manera particular en la necesidad de repensar y mudar los procesos de marginalización, discriminación e injusticia social inscritos en las relaciones establecidas de manera dominante entre sexos, géneros y sexualidades. Dichas propuestas no restringen la educación a las fronteras de los espacios académicos escolares, pues se activan con la intención de ser aplicadas a nivel externo e interno; en el personal, en los propios agrupamientos y en todos los espacios y ámbitos de relaciones sociales.

    • galego

      Co obxectivo de contribuír á reflexión sobre os espazos e ámbitos de relacións sociais vinculados coa educación e as lóxicas destinadas á transformación de modelos e contidos relacionados coa aprendizaxe, neste artigo tómase como eixo de análise a rede de relacións xerada pola actividade de organizacións feministas en Galiza desde 1970 ata 1990. Segundo a hipótese manexada aquí, na citada rede articúlanse críticas, propostas e estratexias de loita que insisten de xeito particular na necesidade de repensar e mudar os procesos de marxinalización, discriminación e inxustiza social inscritos nas relacións establecidas de xeito dominante entre sexos, xéneros e sexualidades. Ditas propostas non restrinxen a educación ás fronteiras dos espazos académicos escolares, pois actívanse coa intención de ser aplicadas a nivel externo e interno; no persoal, nos propios agrupamentos e en todos os espazos e ámbitos de relacións sociais.

    • English

      In order to shed light on the spaces and areas related to education and the logic behind the transformation of learning models and contents, this article focuses on an analysis of the network of relations generated by the activity of feminist organizations carried out in Galicia from 1970 to 1990. According to the hypothesis put forth here, these networks served to coordinate criticism, proposals and strategies which insisted particularly on the need to rethink and change the struggle against the processes of exclusion, discrimination and social injustice inherent to relations marked by dominance between sexes, genders and sexualities. These proposals did not limit education to the confines of academic spaces; rather the aim was that they be applied on internal and external levels, in the personal domain, as well as in the organizations themselves and in all areas and fields where social relations take place.

    • português

      Com o objectivo de contribuir à reflexão sobre os espaços e âmbitos de relações sociais vinculados com a educação e as lógicas destinadas à transformação de modelos e conteúdos relacionados com a aprendizagem, neste artigo toma-se como eixo de análise a rede de relações gerada pela actividade de organizações feministas em Galiza desde 1970 até 1990. Segundo a hipótese manejada aqui, na citada rede articulam-se críticas, propostas e estratégias de luta que insistem de maneira particular na necessidade de repensar e mudar os processos de marxinalización, discriminação e injustiça social inscritos nas relações estabelecidas de maneira dominante entre sexos, géneros e sexualidades. Ditas propostas não restringem a educação às fronteiras dos espaços académicos escolares, pois se activam com a intenção de ser aplicadas a nível externo e interno; no pessoal, nos próprios agrupamientos e em todos os espaços e âmbitos de relações sociais.


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