En els temps convulsos de la guerra dels Segadors a Catalunya, enmig de grans crisis, Núria i la vall de Ribes coneixen l'inici d'un dels periodes més fecunds des del punt de vista artístic, en les seves diverses expressions, ja sigui en les arts plàstiques o en la literatura. Al mateix temps que el país s'empobria suportant les penúries de la guerra, amb el pas i allotjament forçós, ara de forces espanyoles, adés de tropes franceses, el patrimoni artístic i literari de la vall de Ribes no feia més que créixer. El patrimoni en pedra té la primera proposta en l'edificació de la nova capella de Núria l'any 1619, que es veu coronada l'any 1724 amb la construcció del cambril. Aquests més de cent anys són un segle d'or també literari, d'una relativament abundant producció literària a l'entorn de l'edició de la Història i miracles de la Sagrada imatge de Nostra Senyora de Núria ( 1666 ) de Francesc Marés. Aquest prevere, fill de Llívia, i l'escultor Domènec Casimira són els grans creadors de la vall de Núria del barroc.
In the turbulent times of Segadors war in Catalonia, in the midst of great crisi, and the Ribes valley and Núria know the beginning one of the most fruitful times from the artistic point of veiw, in its various expressions whether in the art arts or literature. While the country became poor enduring the hardships of war, over and forced accommodation, now of Spanish forces, sometimes by French troops, the literary and artistic heritage of the Ribes valley grew. Heritage in stone is the fist proposal for the construction of the new chapel of Núria in 1619, which is crowned in 1724 with the construction of the chapel.Those hundred years are also a Golden Age literature, a relatively abundant literary production around the issue of history and miracles of the holy image of Our Lady of Núria ( 1666 ) Francesc Marés. This priest, son of Llívia and scupltor Domenec Casimira, are the great artist of the Baroque Núria valley.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados