Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Els efectes sobre la mobilitat urbana de l'estructura productiva de Barcelona i el seu entorn

Juli García, Manel Villalante

  • español

    La movilidad asociada al transporte y la distribución de mercancías en la ciudad de Barcelona puede estimarse en 216.000 viajes/día. Así pues, resulta evidente que las variaciones en la localización de la actividad industrial han de tener un impacto notable sobre el tráfico en la ciudad. En este sentido, los autores ensayan una prognosis de los cambios en la movilidad asociados a las transformaciones urbanísticas y económicas de dos àreas industriales de la ciudad: Sant Andreu y el Poblenou. El ejercicio permite afirmar que la red viaria de estas àreas es capaz de absorber la movilidad generada por el desarrollo de nueva industria, de manera tal que la congestión de la red no seria un obstáculo para nuevas implantaciones productivas. En cambio, lo que plantea problemas es la ocupación de la calzada para actividades de carga y descarga. Para resolverlos, los autores proponen la creación de microplataformas urbanas de intercambio modal de mercancías entre el camión y el vehiculo utilitario.

  • català

    La mobilitat associada al transport i la distribució de mercaderies dins la ciutat de Barcelona genera aproximadament 216.000 viatges/dia. Es ben clar, doncs, que les variacions en la localització de l'activitat industrial han de tenir un impacte notable sobre el trànsit a la ciutat. En aquest sentit, els autors assagen una prognosi dels canvis en la mobilitat associada a les transformacions urbanístiques i econòmiques de dues àrees industrials de la ciutat: Sant Andreu i el Poblenou. L'exercici permet afirmar que la xarxa viaria d'aquestes àrees és capaç d'absorbir la mobilitat generada pel desenvolupament de nova indústria, de tal manera que la congestió de la xarxa no seria un obstacle per a noves implantacions productives. En canvi, allò que planteja problemes és l'ocupació de la calçada per a activitats en càrrega i descàrrega. Per resoldre'ls, els autors proposen la creació de microplataformes d'intercanvi modal de mercaderies entre el camió i el vehicle utilitari.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus