Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Grafit. Testimoni i didàctica

  • Autores: Juan Llorens Alonso
  • Localización: La Rella: anuari de L'Institut d'Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, ISSN-e 1886-1032, Nº. 25, 2012, págs. 187-206
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Graffiti. Testimony and didactics
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Urban walls and their undoubted plastic , sociological and semantic values, because of their proximity to the student and graffiti and due to their proximity to adolescence, can be studied and be an educational resource for the field of plastic arts in secondary school. The understanding and appreciation of informality and graffiti is essential to enjoy a great part of contemporary art.

      It testifies the curiosity and the artistic glance towards the plastic potential of the environment, spontaneous expressions and the communication of the mass media. It describes the approach to a didactic experience about the hip hop graffiti which, in spite of taking place in the context of non-formal education, a school of painting in the open air could be proposed for secondary curriculum.

      It would be enough to concentrate the two or three sessions of the week in one morning.

    • català

      Les parets urbanes i els seus indubtables valors plàstics, sociològics i semàntics, per la seua proximitat amb l’alumne, i els grafits, per la seua proximitat amb l’adolescència, poden ser objecte d’estudi i recurs didàctic per a l’àrea d’Educació Plàstica i Visual de l’ESO. La comprensió i valoració de l’informalisme i els grafits és fonamental per a gaudir de bona part de l’art contemporani.

      En aquest article es testimonia la curiositat i la mirada artística cap al potencial plàstic de l’entorn, les expressions espontànies i les comunicacions dels mitjans. I s’hi descriu l’aproximació a una experiència didàctica al voltant del grafit hip hop, que, si bé es du a terme en els contextos de l’educació no formal, una escola de pintura a l’aire lliure, també podria proposar-se per al currículum de Secundària. N’hi hauria prou amb concentrar en un mateix matí les dues o tres sessions de tota la setmana.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno