El ser humano pasa por diferentes etapas en su vida marcadas por el tiempo. Algunas de estas etapas se caracterizan por acontecimientos en su vida que pueden marcar el paso de una etapa a otra, o influir en la adaptación a las mismas. Todas estas etapas suponen enfrentarnos a un nuevo ciclo, con características determinadas para su nuevo rol, que suponen pérdidas y ganancias. La jubilación se convierte así en una etapa fundamental de la vida que, en el peor de los casos, supone una ruptura brusca del desarrollo vital de la persona hasta ese momento, así como el enfrentamiento a un periodo cargado de connotaciones negativas, en donde sería necesaria una preparación que nos permitiera afrontarlo con éxito. Poniendo en juego los aspectos relativos a la jubilación y la preparación para la jubilación surge nuestra experiencia de innovación docente con alumnado de la Universidad Pablo de Olavide (Sevilla, España).
L’ésser humà passa per diferents etapes en la seva vida marcades pel temps. Algunes d'aquestes es caracteritzen per esdeveniments que poden marcar el pas d’una etapa a una altra, o influir en l’adaptació a les mateixes. Tots aquests moments representen enfrontar-nos a un nou cicle, amb característiques determinades per al nou rol, que comporta pèrdues i guanys. La jubilació es converteix així en una etapa fonamental de la vida que, en el pitjor dels casos, representa una ruptura brusca del desenvolupament vital de la persona fins a aquest moment, així com enfrontar-se a un període carregat de connotacions negatives, on seria necessària una preparació que ens permetés afrontar-lo amb èxit. Posant en joc els aspectes relatius a la jubilació i la preparació per a la jubilació sorgeix la nostra experiència d’innovació docent amb alumnat de la Universitat Pablo de Olavide (Sevilla, Espanya). L’objectiu d’aquest article és difondre l’experiència duta a terme pel que fa als coneixements de l’alumnat universitari sobre la jubilació. D’aquesta manera, els objectius que es van plantejar en aquesta experiència van ser: conèixer la percepció i els estereotips previs de l’alumnat sobre la jubilació, analitzar el concepte de jubilació durant la sessió de treball i establir els canvis produïts en les percepcions i els estereotips de l’alumnat.
The human being goes through different stages in life, marked by time. Some of these stages are characterized by events in one’s life that can make the transition from one stage to another or influence adaptation to them. All these moments involve facing a new cycle, with certain characteristics to the new role, which mean wins and loses. Retirement thus becomes a critical stage of life that, in the worst case, represents a sharp break from the vital personal development so far, as well as a confrontation with a period fraught with negative connotations, in which preparation should become necessary to enable us to cope successfully. Our experience with student teaching innovation at Pablo de Olavide University (Seville, Spain) comes from putting together aspects of retirement and pre-retirement. The goal of this article is to spread the experience carried out about the knowledge of university students about retirement. Thus, the objectives raised in this experience were: studying the perceptions and stereotypes of students on previous retirement, analyzing the concept of retirement during the work session and establishing the changes in the perceptions and stereotypes of students.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados