Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Economia de la llengua

  • Autores: Amado Alarcón Alarcón
  • Localización: Treballs de sociolingüística catalana, ISSN-e 2013-9136, Nº. 21 (La sociolingüística catalana. Balanç i reptes de futur), 2011, págs. 19-27
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest article revisa l'aportació realitzada des de l'àmbit lingüístic català a l'economia de la llengua. L'economia de la llengua comprèn dos subcamps: 1) l'estudi de les relacions entre llengua i activitat econòmica, i 2) l'estudi de les dimensions socials de la llengua des del mètode econòmic en sentit estricte. La producció des de l'economia de la llengua en sentit estricte amb prou feines arriba a la desena de recerques originals. Entre les recerques que s'han realitzat, destaca unamirada científica que es caracteritza per l'èmfasi en el valor d'ús de la llengua, i no només en el valor de canvi, i de la competència econòmica i política entre grups lingüístics.

      Tot i la rellevància dels problemes tractats, no s'ha produït en l'àmbit lingüístic català una especialització dels investigadors en l'estudi de les relacions entre economia i llengua. Un dels problemes principals que se'n deriva és que la recerca està essent reemplaçada per les representacions socials dominants sobre les grans llengües com a llengües de mercat i vehicles insubstituïbles de creixement econòmic.

    • English

      The economy of language. This article reviews the contribution made by the Catalan linguistic community to the socalled "economy of language". The economy of language comprises two subfields: 1) the study of the relationship between language and economic activity and, 2) the study of the social dimensions of language strictly from the economic method. The output from this field of research amounts to barely a tenth of total research studies. These studies bring to light a scientific perspective that is characterised not only by an emphasis on the exchange value of language but also on its use value. Moreover, another focus of the research is the economic and political competition between linguistic groups. Despite the relevance of the problems addressed, we have not seen a specialisation of scientific activity in this field.One of themain problems of this situation is that research is being replaced by dominant social representations of major languages as market languages and irreplaceable instruments of economic growth.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno