L’article presenta l’impacte i la significació del lectorat de català de la universitat carolina de Praga (República txeca) des del final del 1999 fins al curs del 2005. s’hi analitzen els estadis i els agents implicats, els recursos, la gestió i els resultats obtinguts fins ara. en l’apartat més acadèmic, les publicacions i les tesines sobre catalanística elaborades. bauçà fa una anàlisi exhaustiva de la presència del lecto-rat, estudia la projecció d’Andorra, l’impacte social que ha generat i avalua, tant de manera qualitativa com quantitativa, els estudiants de llengua a través dels anys. el lectorat de català a Praga ha significat per a Andorra una plataforma de projecció, perquè s’hi ha organitzat una gran varietat d’actes que l’han convertit en una mena de centre de promoció internacional lingüístico-cultural. Amb tot, el lectorat ha patit i pateix mancances importants, sobretot de recursos, i no tan sols econòmics. en aquest article en veiem els tipus i les circumstàncies que els generen
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados