Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La comunicació proxèmica en l'acció docent dels pedagogs-animadors de les activitats físiques per a la gent gran

  • Autores: Marta Castañer Balcells, Oleguer Camerino Foguet, Gloria Saüch
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 46, 2014, págs. 197-211
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • La comunicació és un factor pedagògic decisiu en les activitats físiques per a la tercera edat. La comunicació proxèmica que vehicula l'ús comunicatiu de l'espai és clau per a facilitar estratègies de participació i fomentar la interacció interpersonal en aquestes activitats. Amb una nova versió del sistema d'observació SOPROX estudiem la funcionalitat comunicativa de pedagogs-animadors d'aquestes activitats tot analitzant la seva actuació docent mitjançant la detecció de patrons temporals (T-patterns). Els resultats han revelat diferències entre els estils comunicatius proxèmics dels animadors analitzats i reafirmen la necessitat d'un canvi de model pedagògic envers l'increment d'estratègies de comunicació paraverbal que promoguin més interacció i òptims processos de motivació amb els seus participants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno