Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


J.J. Rousseau i la lectura: del Robinson Crusoe a la literatura infantil

  • Autores: Núria Obiols Suari
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 46, 2014, págs. 137-156
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquest article tractarem diversos aspectes sobre la relació de Rousseau amb la lectura. Un d'ells fa referència a l'afecció lectora del cèlebre filòsof ginebrí cultivada des de la seva més tendra infantesa. Posteriorment ens centrarem en com tractava Rousseau aquesta afecció lectora en la seva obra Emili o de l'educació (1762). Això ens portarà a entrar en deteniment a l'única obra recomanada al seu deixeble, Robinson Crusoe (1719) de Daniel Defoe, sobre la que farem una anàlisi de les virtuts del seu protagonista, relacionant-les amb algunes idees pedagògiques rousseaunianes. I, en darrer lloc, tractarem de trobar petjades de Rousseau en una tria d'obres de literatura infantil considerades com a clàssiques, així com d'altres més actuals. Tot plegat amb el propòsit de conèixer una mica més Rousseau considerant la seva relació amb la lectura com a lector infant, com a educador i la seva presència implícita en una selecció d'obres de literatura infantil.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno