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Resumen de The technical quality of the service provided by adventure companies in Spain, Italy and Costa Rica

Lázaro Mediavilla Saldaña, Vicente Gómez Encinas, Alfonso Sánchez Burón

  • español

    Hay varias maneras de capturar la calidad del servicio en una empresa. En este caso se ha tratado de identificar el nivel de calidad técnica, a través de setenta preguntas directas divididos en siete grandes bloques de contenido para el turismo de aventura. La recolección de datos fue sesgada en relación con los tres países en los que se realizó el estudio: Costa Rica, España e Italia. Había una diferenciación significativa con respecto al cumplimiento de los tres países en los diferentes parámetros analizados, y una variable cultural, tuvo que ser reconocido para el análisis final de los resultados. Conclusiones diferenciadas específicos se elaboraron de acuerdo con los parámetros y el país respectivo.

  • English

    There are various ways to capture the quality of service in a company. In this case we have tried to identify the level of technical quality, through seventy direct questions divided into seven major blocks of content for adventure tourism. Data collection was skewed in relation to the three countries in which the study was conducted: Costa Rica, Spain and Italy. There was significant differentiation with regard to compliance among the three countries in the different parameters analyzed, and a cultural variable had to be recognized for the final analysis of the results. Specific differentiated conclusions were drawn according to the parameters and the respective country.


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