La sinergia producida por la presencia de gases corrosivos como el CO2 y H2S, y la influencia de variables como velocidad del fluido y una fase oléica, genera daños en tuberías y equipos en la industria petrolera.
En este trabajo, se estudia la velocidad de corrosión en un acero AISI-SAE 1020, teniendo en cuenta componentes del fluido, cambios en la temperatura, velocidades de flujo y porcentajes de aceite, en geometrías como ECR y simulador de flujo.
Se observó la influencia marcada de la relación O/W y la velocidad del flujo sobre la formación-destrucción de capas protectoras e inhibidoras de la corrosión.
The synergy caused by the interaction due to the presence of corrosive gases as the CO2 and H2S, and the influence of variables as flow of the fluid and an oil phase, generates damages in pipeline and equipments in the oil industry.
In this work, the corrosion rate was studied in an AISI-SAE 1020 steel, keeping in mind components of the fluid, changes in the temperature, velocity of flow and percentages of oil, in geometries like ECR and flow-through pipe system (Loop).
The marked influence of the relationship O/W and the fluid velocity could be observed, on the formation-destruction of protectors and inhibitors layers of the corrosion.
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