Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Tres obres tortosines: un sostre "a usança nostra", un dibuix del segle XVI i un "quadro embigat" del mil sis-cents

  • Autores: Jacobo Vidal Franquet
  • Localización: Quaderns del Museu Episcopal de Vic, ISSN 2013-0384, ISSN-e 2013-7400, Nº. 6, 2013 (Ejemplar dedicado a: Teginats pintats medievals i mederns: conservació, restauració, revaloració), págs. 147-163
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest text s'analitzen tres teginats que només tenen en comú el seu origen geogràfic, la ciutat de Tortosa. En canvi, per la seva diversitat, es tracta d'obres significatives des del punt de vista cronològic (un teginat típic de la baixa edat mitjana, un d'habitual en les estances representatives del Renaixement i un altre d'utilitari de tota l'època moderna), decoratiu (pintat, entallat, sense decoració) i també des del punt de vista del seu estudi, ja que es tracta d'una obra conservada sense documentar, d'una obra perduda, però documentada, i finalment d'una obra conservada i documentada.

    • English

      Three works from Tortosa: a ceiling "a usança nostra", a 16th c. drawing and a 17th c. "quadro embigat".

      This paper contains the analysis of the three wooden ceilings that have in common only their geographical origin, the city of Tortosa. On the contrary, due to their diversity, they are significative works from a chronological point of view (a typical wooden ceiling of the lower Middle Ages, another of a type current in Renaissance representation rooms and a third that was of a practical kind throughout all Modern times), as well as concerning decoration (painted, carved, non-decorated) any study, for the first is preserved but undocumented, the second unpreserved but documented, and the third a preserved and docuemented work.

    • français

      Trois oeuvres de Tortosa: un plafond "a usança nostra", un dessin du XVI siècle et un "quadro embigat" du XVIIe.

      Ce texte analyse trois plafonds qui n'ont en commun que leur provenance géographique, la ville de Tortose. Par contre, à cause de leur diversité, il s'agit d'oeuvres signifiantes du point de vue chronologique (un plafond typique du bas moyen-âge, un autre courant dans les chambres de répresentation de la Renaissance et un troisième de type utilitaire pendant les siècles modernes), décoratif (peint, taillé, sans décor) et aussi du point de vue de leur étude, puisqu'on a affaire à une oeuvre conservée sans documentation, une oeuvre perdue mais documentée, et finalement une oeuvre conservée et documentée.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno