Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Noves aportacions sobre la història i la tècnica de les pintures murals de Santa Caterina de la Seu d'Urgell: el Sant Sopar (MEV) i el Martiri de santa Caterina (Fundació Abegg)

  • Autores: Manuel Antonio Castiñeiras González, Judit Verdaguer i Serrat
  • Localización: Quaderns del Museu Episcopal de Vic, ISSN 2013-0384, ISSN-e 2013-7400, Nº. 5, 2011-2012, págs. 49-77
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Gràcies a algunes fotografies d'entre l'any 1933 i el 1935 de l'arxiu personal de Walter W.S. Cook, es confirma que el responsable de l'arrencament i venda de les pintures de la capella de Santa Caterina de la Seu d'Urgell va ser l'antiquari català Josep Bardolet. A més, recents anàlisis de laboratiri d'aquestes pintures, realitzades entre 1242 i el 1255, confirmen una tècnica pictòrica fonamentalment a sec, amb una estreta capa de preparació i amb l'aplicació diversificada de pigments a l'aigua de calç o al tremp. Per comparació amb altres casos europeus i del Mediterrani es tractaria d'una evolució pròpia de la tècnica de la pintura medieval des de finals del segle XII que hauria de contrastar-se, en el futur, amb la llarga tradició de pintura sobre taula a la Seu d'Urgell i també amb altres conjunts de pintura mural encara no analizats.

    • English

      New contributions on the history and technique of Santa Caterina de la Seu d'Urgell wall paintings: the Last Spper (MEV) and the Martyrdom of Saint Catherine (Abegg Stiftung).

      Some photographs dated 1933-1935 from the personal archives of Walter W.S. Cook confirm the responsability of the Catalan antique dealer Josep Bardolet in the removal and sale of the wall paintings from Santa Caterina chapel in la Seu d'Urgell cathedral. Furthermore, recent laboratory analysis on these paintings, executed between 1242 and 1255, confirm the use of a pictorical technique fundamentally a secco, with a thin preparation layer and a diversified application of pigments with lime water or tempera. Compared to other European and Mediterranean cases, this seems to show an own evolution in the medieval painting technique from the end of the 12th century , to be contrasted in the future with the long panel painting tradition of la Seu d'urgell and with other ensembles of wall paintings not yet analized.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno