Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Deu anys d'immigració d'alumnat estranger a les Illes Balears: la creació d'un sistema educatiu multicultural

  • Autores: Lluís Vidaña Fernández
  • Localización: Anuari de l'Educació de les Illes Balears, ISSN 1889-805X, Nº. 2013, 2013, págs. 178-213
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La celebración del décimo aniversario del Anuari de l�Educació de les Illes Balears es una buena ocasión para recapitular los diez estudios que se han recogido relativos a la presencia, la evolución y los efectos del alumnado extranjero en los centros educativos no universitarios de las Illes Balears (2004-2013).

      El crecimiento espectacular y continuado del alumnado extranjero durante los cursos previos a la crisis de 2008 ha preocupado a la sociedad, a la Administración educativa y sobre todo a determinados centros educativos y profesionales de enseñanza, por su condición de responsables de dar respuesta a la recepción e integración de la mayoría de alumnos extranjeros.

      Haremos el balance del estado de la cuestión con la ayuda de una serie de indicadores que se han utilizado a lo largo de los diferentes estudios anuales y, por lo tanto, las conclusiones tendrán un matiz más objetivo y permitirán, a quien corresponda, tomar medidas correctoras.

      Por último, como se ha hecho en los cursos anteriores, presentamos los datos correspondientes al último curso, 2012-2013, para facilitar la continuación de estos estudios.

    • català

      La celebració del desè aniversari de l�Anuari de l�Educació de les Illes Balears és una bona ocasió per recapitular els deu estudis que s�hi han recollit relatius a la presència, l�evolució i els impactes d�alumnat estranger als centres educatius no universitaris de les Illes Balears (2004-2013) .

      El creixement espectacular i continu de l�alumnat estranger durant els cursos previs a la crisi de 2008 ha preocupat la societat, l�Administració educativa i sobretot determinats centres educatius i professionals d�ensenyament, per la seva condició de responsables de donar resposta a la recepció i integració de la majoria d�alumnes estrangers.

      Farem el balanç de l�estat de la qüestió amb l�ajut d�una sèrie d�indicadors que s�han utilitzat al llarg dels diferents estudis anuals i, per tant, les conclusions tindran un caire més objectiu i permetran, a qui pertoqui, prendre mesures correctores.

      Finalment, com s�ha fet en els cursos anteriors, presentam les dades corresponents al darrer curs, 2012- 2013, per facilitar la continuïtat d�aquests estudis.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno