Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El arte del desgarro en el Uruguay de la Represión. Imposibilidades, vacíos y tensiones en la obra de Horacio Faedo.

  • Autores: Antonella Medici
  • Localización: Kamchatka: revista de análisis cultural, ISSN 2340-1869, Nº. 3, 2014 (Ejemplar dedicado a: Representaciones culturales de la apropiación de menores en el franquismo y en Argentina), págs. 181-206
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Abstract: This article attempts to contemplate some productions of the Uruguayan artist Horacio Faedo, regarding to the concentration imprisonment experience within the context of the Uruguayan dictatorship. Through the analysis of this repressive system specificity and its influence on individuality, it will aim to unravel some of the keys for a better understanding of his works, litigating between figuration and abstraction, emptiness and corporeality, the testimony and its impossibility.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno