Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estudis sobre l'equitat de gènere en el context de l'educació infantil

    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

  • Localización: Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, ISSN 1138-3194, Vol. 32, Nº 1, 2014, págs. 23-31
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La preocupació, com a docents universitaris i professionals de l�educació, per la manca de representació masculina en l�Educació Infantil, ha determinat que el nostre grup de recerca, centrat en estudis sobre la infància, es plantegés la realització de diferents estudis descriptius sobre l�equitat de gènere en aquesta etapa educativa. El primer estudi està centrat en l�home com a professional de l�Educació Infantil, com a estudiant i com a professio· nal en actiu. El segon estudi està centrat en l�avaluació de l�equitat de gènere en la pràctica educativa a l�escola, a Catalunya. I finalment, el tercer estudi, focalitza la seva mirada en el context cultural, portant a terme un estu· di paral·lel entre les realitats educatives de Catalunya i La Paz (Bolívia). Els resultats, malgrat que es detecten petits avenços en la presència del valor de l�equitat de gènere en els centres educatius, confirmen les dificultats, existents encara, per realitzar pràctiques de qualitat que puguin incidir vers un canvi social. Considerem que aquest canvi només s�aconseguirà quan es plantegi seriosament la necessitat d�aquest valor social i es treballi no solament des de l�escola, sinó també des de dinàmiques laborals, mediàtiques, familiars i socials. Aquest article recull les reflexiones que deriven de les tres recerques esmentades.

    • English

      Our concern, as university teachers and education professionals, over the lack of male representation in early childhood education has led our research group, which focuses on childhood studies, to carry out different descriptive studies on gender equity in this educational stage. The first study focuses on men as early childhood education professionals, as students, and as active professionals. The second study focuses on assessing gender equity in the educational practice at school in Catalonia. And finally, the third study deals with the cultural con· text, by carrying out a parallel study between educational realities in Catalonia and in La Paz (Bolivia). Although some small advance can be detected concerning the presence of gender equity in educational settings, results confirm the still present difficulties to develop quality practice that may have an impact towards social change. We think that this change can only be achieved when the need for this social value is seriously considered and worked on not only from the school but also with its incorporation into working, media, family and social dynamics. This article includes all the reflections that derive from these three studies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno