En este trabajo se analiza en qué medida la información sobre Responsabilidad Social (RS) que los directivos de las empresas de la Comunidad Autónoma de Extremadura en España han determinado su predisposición positiva hacia el ejercicio práctico de acciones ambientalmente responsables. Con los antecedentes teóricos de la Orientación al Mercado (MO), se define un modelo conceptual de relaciones causales y se contrasta empíricamente con un modelo de ecuaciones estructurales para una muestra de 758 pymes extremeñas. Los resultados verifican que cuanto mayor es la preocupación por buscar y recibir información sobre RS, mayor es la tendencia hacia una gestión ambientalmente responsable, y mayor es la importancia que se le da a la divulgación de la RS que practica la propia firma. En consecuencia, el suministro de información, sensibilización,
This paper examines the extent to which the information on Social Responsibility (SR) that managers of firms in the Autonomous Community of Extremadura in Spain have determined their positive predisposition towards the practical exercise of environmentally responsible actions. With the theoretical background of Market Orientation (MO), a conceptual model of causal relationships is defined and is contrasted empirically with a structural equations model for a sample of 758 SME’s in Extremadura. The results verify that the greater the concern for seeking and receiving information about SR, the greater the tendency towards environmentally responsible management, and the greater the importance given to the disclosure of the SR the firm itself practises. Consequently, the provision of information, awareness, and training related to SR promoted by managers or fostered by business organizations and public administrations will have a positive effect on the orientation towards environmental protection.
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