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Resumen de El juego de la seducción

Erica Gabriela Perliani

  • español

    Como resulta conocido el programa emancipatorio de la Ilustración partía de un concepto fuerte de pensar. La era postmoderna, al contrario, aparece como un momento que experimenta el final, el agotamiento, la rotura de todas aquellas ideas que vertebraban la modernidad. Las teorías de Baudrillard se sitúan en este momento de rotura con respeto al pensamiento moderno.

    En el artículo presente analizo la noción de seducción. Las reflexiones de Baudrillard en torno a ella, surgen de un estudio cuidadoso del poder como el control disciplinario en Foucault. Según Baudrillard, en la sociedad actual signada por la presencia de las imágenes (televisivas y computacionales), no hay poder, sino simulacro y dispersión de poder (fractalidad)

  • English

    Since result acquaintance the program emancipator of the Illustration was follower from a strong conception of to think. The postmodern era, on the contrary, appears as a moment that experiences end, depletion, break of all those ideas that vertebraban the modernity. Baudrillard's theories place in this moment of break with regard to the modern thought. In the present article I analyze the notion of seduction. Baudrillard's reflections concerning her, they arise from a careful study of the power as disciplinary control in Foucault. Baudrillard According in the current society marked by the presence of the vertiginous images (television and computational) there is no power, but simulation and dispersion of power (fractality). In the absence of power, appears the figure of the seduction, not as against power, but as something that plays with power, seduces him. Thus the seduction, notion linked to the images of the media, is presented as a game, challenge and reversal.


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