Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estrategias de afrontamiento del burnout en centros de secundaria

  • Autores: David Sánchez Llull
  • Localización: Educació i cultura: Revista mallorquina de pedagogia, ISSN 0212-3169, Nº 24, 2013, págs. 75-93
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Burnout and coping strategies in secondary schools
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Presentam un estudi sobre la síndrome d’esgotament professional (burnout) i els diferents models teòrics d’aquesta síndrome. Intentam explicar les causes d’aquesta problemàtica psicosocial analitzant les variables que hi incideixen. La finalitat és desenvolupar diferents estratègies d’afrontament de la síndrome mitjançant un model d’actuació que tingui com a fonaments l’escola saludable, és a dir, una escola crítica amb si mateixa, flexible, no burocràtica, igualitària, que cerca l’harmonia entre els docents, ja que aquests són la base per desenvolupar persones lliures.

    • English

      This article presents a study of burnout, together with different theoretical models relating to this syndrome. We attempt to shed light on the causes of this psychosocial problem by analysing variables with a bearing on it. Our goal is to develop different strategies aimed at tackling this syndrome through an approach based on healthy schools; that is, self-critical, flexible, non-bureaucratic, egalitarian schools. They are schools that seek to forge harmonious relations among teachers in their capacity as the foundation for the development of free human beings.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno