En aquest article, s�hi presenten una part dels resultats de la recerca qualitativa realitzada a Barcelona amb fills i filles de famílies immigrades extracomunitàries. S�hi estudien els processos de construcció de la identitat en relació amb les situacions de discriminació viscudes.
Els objectius principals són: 1. Reconstruir els processos identitaris que elaboren els fills i les filles de persones immigrades procedents de contextos socioculturals diversos a la ciutat de Barcelona. 2. Analitzar les interaccions que es donen entre les experiències d�inclusió i exclusió social i els processos identitaris d�aquests joves.
S�han realitzat 31 entrevistes en profunditat, semiestructurades, a joves d�orígens diferents.
Els resultats indiquen que desenvolupen una identitat cultural flexible, oberta i múltiple que els permet afrontar situacions de discriminació per origen i classe social. Tenen una gran capacitat d�adaptació a contextos multiculturals i es vinculen amb elements de la cultura familiar i de la societat on creixen com a persones. Les situacions de discriminació, que alguns pateixen, impacten en les seves identitats i pertinences, però elaboren estratègies de superació i de resistència.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados