María Belén Pascual Barrio, Lluís Ballester Brage
El alto nivel de vulnerabilidad educativa y la polarización de los itinerarios de los jóvenes son dos de los factores que acompanan una problemàtica que caracteriza el sistema educativo de las Islas Baleares: el abandono de los estudiós. Un mercado laboral focalizado en el sector turístico y la construcción ha provocado el incremento de la pobación activa, también joven y extranjera.Ademàs, son diversos los indicadores que los estudiós relacionan con el abandono, como son las estructuras familiares, el nivel de renta o el territorio.
En el presente trabajo presentamos una definición teòrica de la problemàtica, así como el anàlisis de una sèrie de datos estadísticos aque aportan conocimiento sobre esta problemàtica.
L'alt nivell de vulnerabilitat educativa i la polarització dels itineraris dels joves són dos dels factors que acompanyen una problemàtica que caracteritza el sistema educatiu de les Illes Balears: l'abandonament dels estudis. Un mercat laboral focalitzat en el sector turístic i la construcció ha provocat l'increment de la població activa, també jove i estrangera. A més, són diversos els indicadors que els estudis relacionen amb l'abandonament, com són les estructures familiars, el nivell de renda o el territori. Al present treball presentam una definició teòrica de la problemàtica, així com l'anàlisi d'una sèrie de dades estadístiques que aporten coneixement sobre aquesta problemàtica
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados