Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Art contemporani, per què no?

  • Autores: Marta Almodóvar Fernández, María del Mar Castillo Gil, Andrea Fabregat Fabregat
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 17, 2012, págs. 999-1018
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest projecte sorgeix com a conseqüència d'un replantejament de la metodologia emprada en l'educació de les arts visuals en les aules de Primària. Tot i que a l�etapa d'Infantil s�acostuma a treballar l'art d'una forma prou activa, a l'arribar a Primària, molts docents tornen al llibre; en el cas d'aquells que decideixen aventurar-se i abandonar-ho, moltes vegades no saben molt bé com treballar-lo. El que pretenem amb aquest treball és plantejar una línia d'acció pràctica i dinàmica, adaptable a les escoles (que no supose grans modificacions de l'aula ni elevats costos econòmics), que tinga en compte i aprofite els recursos artístics de la nostra ciutat (museus i galeries) i que, anant més enllà, done cabuda a l'art contemporani, un moviment artístic que tantes possibilitats ens pot oferir. Aquest treball até tant als objectius, la metodologia, les activitats, el procés d'avaluació del projecte com als materials que es necessiten per a la seua implementació i construcció, un protocol per a que els mestres el seguisquen en cas de fer una eixida (en aquest cas a algun espai artístic de Castelló) o les possibles dificultats que pugueren sorgir al llarg del projecte i la forma de solucionar-les.

    • English

      This project arises from a rethinking of the methodology used in the visual arts education during the Primary education period. Although art is worked in an active way during the infant stage, arriving at Primary, many teachers turn to the book. In the case of those who choose to venture and abandon it, often do not know how to work it. The aim with this work is to propose a practical and dynamic course of action, adaptable to schools (which does not involve big changes in the classroom or high economic costs), which takes into account and uses the artistic resources of our city (museums and galleries) and, beyond that, to introduce the contemporary art, an artistic movement which can offer us so many possibilities. This project attends to objectives, methodology, activities and the evaluation process but at the same time, it also includes the materials which are necessary for his implementation and construction, a teachers' protocol to be followed if they decide to hike with their pupils (in our case to an art space in Castellón) or the possible difficulties that may arise during the project and how to solve them.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno