Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O.: una proposta innovadora

  • Autores: Tamara Zafón Celades, Amanda Ballester Serrano
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 17, 2012, págs. 973-986
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Les Habilitats Socials cobren especial rellevància en diferents àmbits per l'existència de relacions entre la competència social en els joves i el posterior funcionament social, acadèmic i psicològic. Bandura (1976) remarca en la seva Teoria de l'Aprenentatge Social que les habilitats socials s'adquireixen mitjançant reforçament positiu i directe de les habilitats, mitjançant aprenentatge vicari u observacional, mitjançant retroalimentació interpersonal i mitjançant el desenvolupament d'expectatives cognitives respecte a les situacions interpersonals. Veient la importància d'aquestes amb els joves en l'àmbit escolar, l'objectiu de la nostra comunicació és mostrar l'anàlisi realitzada a professors de l'IES El Caminàs de Castelló, a través d'un qüestonari elaborat per estudiants de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I que recull informació sobre les HHSS a l'aula i les debilitats i fortaleses que, en la seva opinió, existeixen en aquest centre. L'anàlisi descriptiva es va dur a terme a través del sps.18 els resultats del qual ens indiquen que existeixen necessitats en relació a les HHSS de l'alumnat i els recursos perquè el professorat les pugui treballar. Així, proposem un projecte d'intervenció amb l'objectiu de formar a l'alumnat de primer cicle de la E.S.O en les HHSS per a la millora, tant a nivell personal com a comunitari i aconseguir posar en pràctica els coneixements adquirits en tots els àmbits de la vida. Autoconeixement, comunicació i resolució de conflictes són tres grans blocs que formen el projecte. S'aplica al llarg de tot un curs lectiu: primer trimestre per a la formació docent a l'àrea de les HHSS, segon trimestre destinat al treball dels tutors amb el seu alumnat en l'hora de tutoria mitjançant la realització d'activitats cooperatives i tècniques d'entrenament i tercer trimestre per avaluar el programa per part de tots els agents implicats.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno