Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Planificació d'una Unitat Didàctica de Ciències Experimentals a partir de l'Ensenyament Protegit

  • Autores: Mireia Gonell Gómez
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 17, 2012, págs. 191-208
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Si ens fixem amb la realitat del nostre país en els últims anys trobem un nou context sociolingüístic i sociocultural conseqüència del moviments migratoris generalitzats per la recerca de noves oportunitats. Endinsantnos en l'àmbit educatiu, parlem d'un degoteig continu d'alumnes d'origen estranger a les escoles i als instituts al llarg dels anys i també, durant el curs acadèmic. L'arribada d'aquest alumnat ha canviat la composició de les aules i, conseqüentment, la pràctica docent ha hagut d'adaptar-se a noves necessitats cada vegada més diverses. A Catalunya, davant la problemàtica que se'ls plantejava, posaren en marxa una sèrie recursos. L'aula d'acollida és, probablement d'entre les diferents actuacions, el recurs més important. Aquest espai atén l'alumnat nouvingut que fa menys de 24 mesos que s'ha incorporat al sistema educatiu català i ho fa de manera compaginada amb l'aula ordinària. Acabat aquest període, i malgrat el seus beneficis, l'alumnat s'incorpora a temps complet a l¿aula ordinària. És aquí on apareixen els problemes envers l'aprenentatge de continguts curriculars en una segona llengua com és el català (L2). Així, com a part de la proposta del Programa d'Immersió Lingüística a l'Educació Secundària Obligatòria, s'introdueix l'Ensenyament Protegit (EP). L'EP és un mètode de tractament integrat de llengua i continguts que dóna resposta a la necessitat de gestionar aquesta diversitat lingüística des de les àrees no lingüístiques. L'EP proposa que els docents treballen amb el doble objectiu de fer el contingut de la seva matèria comprensible i, a la vegada, ajudar l'alumnat de L2 a desenvolupar el llenguatge acadèmic. Amb aquest treball es presenta una Unitat Didàctica de l'àrea de Ciències Experimentals a partir de l'EP per a l'Educació Secundària Obligatòria com una eina auxiliar que faciliti la incorporació dels aprenents de L2 a les aules ordinàries.

    • English

      Looking at the reality of our country in recent years are a new context and socio cultural consequence of movements widespread migration to the search for new opportunities. Endinsantnos in education , we speak of a constant trickle of pupils from foreign schools and colleges over the years and during the academic year. The arrival of these students has changed the composition of classrooms and, consequently, the teaching had to adapt to increasingly diverse needs . In Catalonia, despite the problems they face , put on set up a resource . The reception class is probably among different activities, the most important resource . This space serves new students less than 24 months that has joined the Catalan education system and does so with class collated ordinary . End of this period , and despite its benefits , students joined full time in the classroom . This is where the problems towards learning curriculum content in a second how language is Catalan (L2 ) . Thus, as part of the proposed language immersion program in ESO introduces Protected Education (EP) . The EP is a treatment method integrated language and content that responds to the need to manage this diversity linguistic from non-linguistic areas . The EP proposes that teachers work with the dual purpose of making the content of the material understandable and , in turn, help students develop L2 academic language . This paper presents a teaching unit of area Experimental Science from the EP for Secondary Education As an auxiliary tool should facilitate the incorporation of L2 learners in classrooms .


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno