Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Mate-TAC: la utilització de les Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement a l'àrea de Matemàtiques

Àngel R. García Bellés

  • català

    Els temps actuals en els que vivim estan lligats a un augment en l¿ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la majoria d'àrees de la vida quotidiana. El camp de l'ensenyament no ha estat aliè a aquesta realitat i la utilització de les noves eines que ofereixen les TIC s'ha estès paulatinament en escoles i instituts. Aquest fet, ha obligat els docents a realitzar una formació que ha implicat, per una banda, la posada al dia pel que fa al seu coneixement i utilització i, per l'altra, realitzar canvis en la metodologia que utilitzen. Si fins ara s'havia posat l'accent en l'aprenentatge de la tecnologia, el repte actual pel professorat és que l'alumnat aprengui amb la tecnologia. És en aquest moment quan apareix el concepte de les Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC), que es poden entendre com la utilització de les TIC a l'escola. El present treball no té la pretensió de fer un estudi exhaustiu de les eines disponibles o d'aquelles més utilitzades. En canvi, intenta mostrar algunes de les alternatives que té el docent a l'hora de treballar les Matemàtiques mitjançant algunes experiències d'aula i una selecció de recursos destacats que estan pensats per aquesta àrea.

  • English

    The times in which we live are linked to an increase in the use Technologies of Information and Communication Technologies (ICT ) in most areas of everyday life . The field of education has not been oblivious to this reality and the use of the new tools offered by ICT has gradually spread in schools and colleges . This fact has forced teachers to conduct a training involved , firstly , the update regarding their knowledge and use , and the other make changes in the methodology used . Until now had emphasized learning technology, current challenge for teachers is that students learn with technology. It appears at this point that the concept of Technologies Learning and Knowledge ( TAC ), which can be understood as the use of ICT in schools . This paper does not claim to do a comprehensive study of tools available and those most used . However, attempts to show some of the alternatives that have the teacher when working on Mathematics through classroom experiences and a selection of outstanding resources that are designed for this area.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus