Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Es pot ensenyar a persuadir amb els senyals del metadiscurs? Una proposta docent

  • Autores: Ricardo-María Jiménez-Yáñez
  • Localización: Revista de llengua i dret, ISSN-e 2013-1453, ISSN 0212-5056, Nº. 59, 2013, págs. 42-58
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquest article presenta una proposta docent sobre l�ensenyament de la persuasió en el discurs oral. En concret, se centra en la importància que els alumnes de dret aprenguin els conceptes principals de retòrica i que facin servir alguns senyals del metadiscurs del model de Hyland per persuadir a través de l�ethos, del logos i del pathos. La proposta docent correspon a diverses assignatures del grau de dret.

      La proposta docent, que correspon a una assignatura del grau de dret consta de quatre etapes. La primera busca endinsar els alumnes en la vida intel·lectual, per mitjà de la lectura reflexiva d�obres literàries relacionades amb l�àmbit jurídic. La segona proporciona als estudiants coneixements retòrics que són imprescindibles per saber persuadir. En tercer lloc, se�ls explica la teoria del metadiscurs i la seva rellevància per a la persuasió. Per últim, els alumnes redacten i pronuncien un discurs oral on apliquen els coneixements i les competències adquirides.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno