Aquest article presenta una proposta docent sobre l�ensenyament de la persuasió en el discurs oral. En concret, se centra en la importància que els alumnes de dret aprenguin els conceptes principals de retòrica i que facin servir alguns senyals del metadiscurs del model de Hyland per persuadir a través de l�ethos, del logos i del pathos. La proposta docent correspon a diverses assignatures del grau de dret.
La proposta docent, que correspon a una assignatura del grau de dret consta de quatre etapes. La primera busca endinsar els alumnes en la vida intel·lectual, per mitjà de la lectura reflexiva d�obres literàries relacionades amb l�àmbit jurídic. La segona proporciona als estudiants coneixements retòrics que són imprescindibles per saber persuadir. En tercer lloc, se�ls explica la teoria del metadiscurs i la seva rellevància per a la persuasió. Per últim, els alumnes redacten i pronuncien un discurs oral on apliquen els coneixements i les competències adquirides.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados