Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La renovació pedagògica a la postguerra en Catalunya: (1950-1980)

  • Autores: Jordi Monés i Pujol-Busquets
  • Localización: Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, ISSN-e 2659-9589, ISSN 1138-5863, Nº 16, 2012, págs. 57-71
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Jordi Monés, el máis cregut analista de la historia educativa contemporánea de Catalunya, presenta l’escenario educatiu catalán dels pasados anys sesenta i setanta; un escenario on, malgrat de totes les limitacións introduïdes pel franquisme, es construïa con pezas procedents dels impulsos del movemento de l’Escola Nova i de la propia memoria republicana, el que aviat iría ser la Nova Escola Pública Catalana

    • English

      Jordi Monés, the most accredited analyst of the contemporary history of educa- tion of Catalonia, presents the Catalan educational context of the past sixties and seventies.

      A context that, although all the limitations introduced by Franco’s regime, was built with pieces coming from the impulses of the New School movement and from the republican memor y, what soon would become the New Catalan Public School.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno