Actualment, ens trobem immersos en un procés de globalització i tecnificació a què les administracions públiques, com a part integrant de la societat, no poden romandre alienes. Totes les administracions, en els seus diferents nivells i àmbits d�actuació, han introduït les noves tecnologies de la informació i la comunicació en la seva activitat, i això ha posat en marxa un procés de transformació de caràcter cultural, organitzatiu i jurídic que ha fructificat en un nou model de gestió de l�activitat pública conegut amb el nom d�administració electrònica.
L�ús de les noves tecnologies i la transició d�una administració en paper a una administració electrònica han comportat una sèrie de reformes del nostre ordenament jurídic: noves normes i la reforma d�altres de ja existents que regulen els aspectes tècnics derivats de la utilització de les noves tecnologies per part de l�Administració, així com els drets i les garanties dels quals estan revestits els ciutadans quan es relacionen amb l�Administració per mitjans telemàtics. Amb aquest teló de fons, podem definir una llista de principis que han de regir l�actuació de l�administració electrònica i en la qual s�erigeixen com a protagonistes els qui persegueixen garantir la igualtat i la no-discriminació dels ciutadans, i combatre la denominada bretxa digital.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados